Sztuka prawie na wyciągnięcie ręki

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,9038304,Google_Art_Project___wirtualna_przechadzka_po_muzeach.html

Świetna inicjatywa. Projekt umożliwa nam wirtualne zwiedzenie ponad 10 muzeów i galerii na całym świecie, przy czym w każdym z miejsc możemy dokładnie obejrzeć wybrane obrazy i zapoznać się z ich opisami.
http://www.googleartproject.com/museums/vangogh
Na mnie zrobiło niesamowite wrażenie kilka szczegółów:
1. Przy pierwszym wyborze muzeum znajdujemy się od razu w jego środku, ALE przez przypadek odkryłam, że można z niego wyjść i "przejść się" po mieście. Tutaj mam akurat Muzeum Moma w Nowym Jorku. Świetna zabawa, przejść się po ulicach Nowego Jorku w takim zbliżeniu. Nie sprawdzałam dokąd można dojść... może kiedyś.

(poruszamy się strzałkami lub myszką, zupełnie jak w grze komputerowej)

2. Wchodzimy do muzeum.  Przechodzimy po korytarzach


3. Zbliżamy się do interesującego nas obrazu i podchodząc do niego wybieramy  zbliżenie z wersją opisową.


(Tak. Też się zdziwiłam, że ten oryginał jest w MoMa a nie w Amsterdamie... )
Ale tu też dzieje się kolejna rzecz, od której przebiegł mi dreszczyk po plecach.
Zbliżenie obrazu:


na którym widać pękającą na płótnie farbę.

Ja jestem tym projektem zaczarowana i pewnie spędzę tam nie jedną godzinę.

Komentarze