Marzenia

Marzenia.. pochodzą dla mnie od mojego imienia. Mama mi zawsze mówi, że dała mi tak na imię, bo byłam spełnieniem jej marzeń. Lubię, gdy tak mówi, lubię jej sposób bycia dumną ze mnie. Często się nie zgadzamy, ale wiemy obie, że kochamy się bezgranicznie i rozbieżność w poglądach nie ma na to wpływu. Niesamowicie liberalna i specyficzna przyjacielska relacja, bo przy wszystkim wiemy, że w razie problemów możemy na siebie liczyć, mimo dzielącej nas odległości.
Czasami mama przysyła mi smsa, bo ma przypływ czułości.. lubię to. To takie dowody myślenia o mnie wyrywające mnie w ciągu dnia.

Marzenia. Wiele, wiele razy przekonałam się, że trzeba i warto je mieć. Od kilku lat prowadzę listę marzeń, na którą wrzucam zarówno rzeczy realne, jak i te nierealne (w dniu zapisu i z mojego punktu widzenia). I co się okazuje z perspektywy lat? Marzenia się spełniają. Nawet jeśli są niedoprecyzowane, jeśli wiem tylko w chwili zapisu, że chcę doznawać jakiegoś odczucia, to czasami po paru latach się to sprawdza. Spełnia. Marzenia się spełniają. WIEM o tym, bo wiele moich się spełniło, chociaż w momencie zapisywania wydawało mi się to niemożliwe jak wygrana w totka. Spełnianie marzeń, życzeń jest trochę jak mechanizm opisany w książce "Sekret", którą przeczytałam dawno temu. I w której założenia w niektórych punktach uwierzyłam. Przykładowo: jeśli ktoś lubi narzekać, to życie podsuwa mu do tego powodu. W końcu priorytetowym życzeniem są powody do narzekania, a kosmos spełnia nasze oczekiwania.... (co wykorzystał też Coehlo w wyśmiewanym niesłusznie "Alchemiku". Niesłusznie, bo dla mnie jest to fantastyczna baśń dla dorosłych z odrobiną psychologicznej prawdy, że nie dostrzegamy, iż to co najważniejsze mamy często na wyciągnięcie ręki, tylko tego nie widzimy. Truizm, banał, a jednak bagatelizowany jak mało co innego). Wiem znowu i po raz enty - trzeba i warto mieć marzenia i co najważniejsze, czasami da się połączyć niemożliwe. Po prostu to wiem, bo tego doświadczam. Jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia. Dobrze, że rzeczywistość potrafi ją przeskoczyć.

Komentarze