OC, czyli nie wszystko przez net

Jak korzystnie ubezpieczyć samochód?



Wśród najbardziej stresujących sytuacji w życiu, psychologowie nie wymieniają kupna/ zamiany samochodu. A powinni :-)

Faktycznie najtrudniejszym przeżyciem ostatniego miesiąca była dla mnie zamiana samochodów. Na szczęście wszystko przebiegło pomyślnie i jeżdżę już nowym autem (starym, ale nowym dla mnie). To już kolejne auto w moim życiu a przeżywam zawsze, jakby to był pierwszy raz i nie ma znaczenia, czy odbieram nowy samochód z salonu czy stary z autohandlu. Samochód to samochód i masa emocji, stresu ale też zachodu (szczególnie z rejestracją).

Kilka wskazówek przy ubezpieczaniu, czyli jak nie przepłacać:


1. Warto mieć zaufanego agenta, ale dziś nie jest to już koniecznie. 
2. Warto skorzystać z porównywarek ubezpieczeń w necie. Uwaga! Nie podajemy danych osobowych, jeśli nie chcemy skorzystać z zakupu. To obowiązuje zawsze. Inaczej zasypie nas masa ofert.
3. Porównywarki podają nam cenę orientacyjną. Niestety nie uwzględnią wszystkich zniżek, które możemy uzyskać. Dlatego:

4. Poznając cenę orientacyjną (lub nie, ale jednak zalecam, nawet z ciekawości) udajemy się do agencji, współpracującej z wieloma ubezpieczalniami, bądź do agenta sprawdzonej ubezpieczalni (jeśli takiego mamy), który przywiezie polisę w umówione miejsce - to rozwiązanie proponuję jednak przy kontynuacji polisy. 
Pracownik lokalnej agencji ma tę przewagę nad zakupem w sieci, że uwzględni wszystkie możliwe należne zniżki. Jeśli wiemy, że możemy uzyskać korzystniejszą cenę, mówmy o tym, bądź zmieńmy agenta. Najwyżej wrócimy z inną sprawą, ale na tę chwilę szukamy tego, czego potrzebujemy.

Na miejscu możemy dopytać o wszelkie warianty i warunki. Ja dzięki temu poza obowiązkowym OC mam jeszcze mini AC (na którym mi zależało). Wystarczy.

Dotychczas samochód zawsze miałam z pełnym pakietem AC (co przydało mi się tak naprawdę raz: gdy w poprzednim samochodzie uszkodziłam bok). Różnie bywa z wypłacalnością AC, dlatego wybór rzetelnej ubezpieczalni jest kluczowy (moja naprawa odbyła się w rozliczeniu bezgotówkowym pomiędzy ubezpieczalnią a warsztatem. Całość procedur trwała dla mnie może łącznie godzinę).
5. Zwróć uwagę, że wszystkie ubezpieczalnie reklamują się jako najtańsze, jednak moje osobiste porównanie wykazało, że wśród znanych ubezpieczalni najkorzystniej wypada Allianz (obecnie mam u nich OC a mini AC w PZU, ponieważ tylko oni je oferują). Dodatkowo za lojalność dostałam dodatkową zniżkę (ponieważ poprzedni samochód również ubezpieczałam w Allianz, tyle że w pakiecie). Tak. Nasza lojalność jest jak najbardziej możliwa do wyceny. Korzystajmy z tego.

Z ubezpieczalniami i bankami nie ma co kierować się reklamą ani sentymentem. Renoma jednych i drugich nie bierze się znikąd, ale też się zmienia. Allianz ma opinię najdroższego ubezpieczyciela i zupełnie niesłusznie. Ja osobiście nie rozważam nawet ubezpieczenia w firmach noname, których też nie brakuje. Zakup ubezpieczenia przez net? 
Powiem tak: jeszcze poprzedni samochód miałam 8 lat. Kontynuacja polisy u tego samego ubezpieczyciela była całkiem korzystna. Przedstawicielka kontaktowała się ze mną telefonicznie, ustalałyśmy warunki, polisa przychodziła na maila i jednocześnie była wysyłana kurierem. Raz wkradł się błąd do formularzy i zaczęło się odsyłanie, potwierdzanie. Przy tym przerzucone zostało tyle papieru, że nie chciałabym tego znowu przeżywać. Totalna strata czasu.  


Ważne, żeby zawsze poruszyć temat zniżek i się nie wstydzić, o czym zdarzało mi się słyszeć. Systemy zniżkowe po to są. 

Ciekawostka: w Allianz, przy zakupie ubezpieczenia mieszkania dostaje się dodatkową zniżkę do ubezpieczenia samochodu (nie pamiętam teraz czy do OC czy do AC), ale była spora. Jeśli agent sam o tym nie powie, warto zapytać, jak jeszcze można obniżyć składkę. W końcu to zobowiązanie na rok.






Komentarze

  1. Przerabiałam temat ostatnio...niestety mimo badania rynku i pytania wśród znajomych trafiłam na mało rzetelnego agenta,mam tylko nadzieję,że jakoś to będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hm, wydaje mi sie, ze wybor OC nie ma specjalnego znaczenia dla ciebie, tylko dla tego, kogo uszkodzisz z wlasnej winy. Ty bedziesz sie palowac z instytucja, w ktorej ubezpieczyl sie twoj sprawca szkody, a na to nie masz wplywu. Ale moze sie myle... Ja uwazam, ze nalezy znalezc po prostu najtanszego, skoro to ubezpieczenie obowiazkowe, chyba ze masz strasznego stracha i chcesz miec jakies dodatkowe profity typu odholowanie obu pojazdow w cenie. Ale znajac styl jazdy pewej osoby... to mozesz byc najwyzej sprawca uszkodzenia swojego tylu w wyniku zbyt wolnej jazdy, a z tego najlatwiej sie wybronic przed policja - ergo - to ten co wjechal bedzie placil, wiec to z jego ubezpieczycielem bedziesz sie palowac. No, ale moge sie mylic...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm.. No tak. Obśmiałam się za styl jazdy, ale wyobraź sobie, jak kiwam ci za t palcem. Przesadzasz, mój drogi, to twój styl jest szalony :-)

      Odnośnie OC, przecież o tym napisałam, żeby nie przepłacać. Przy AC też.
      Ty lubisz czasami nie przeczytać ze zrozumieniem, prawda? :-)

      Usuń
    2. Uwielbiam czytac bez zrozumienia! Pasjami! a jednak caly tekst sprawia wrazenie, ze jednak renoma ma znaczenie rowniez w przypadku OC. To takie moje subiektywne, kobiece odczucie. Nic na to nie poradze...
      'Ja osobiście nie rozważam nawet ubezpieczenia w firmach noname, których też nie brakuje.' . Ale pewnie znowu cos pokrecilem, skoro tytul posta to: 'OC, czyli nie wszystko przez net'
      Szalony??? To wyobraz sobie, jak jezdze motocyklem... zwykle bywam pare minut przed kims, kto rownolegle jedzie samochodem i nie spi za kolkiem, jak niektorzy...:P

      Usuń
    3. "jednak caly tekst sprawia wrazenie, ze jednak renoma ma znaczenie rowniez w przypadku OC."
      Oczywiście. Ja nie ufam firmom noname, bo nie wiem kiedy zwiną się z rynku. Są dziedziny, że na nowe patrzę jeżem.

      "To wyobraz sobie, jak jezdze motocyklem"
      Nic takiego nie będę sobie wyobrażać :-)

      Usuń
  3. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam do korzystania ze skrótu: ml76.pl